• Revisjon

Emilie Sandstad, Revisjon

 

Hvorfor søkte du jobb hos BDO?
Det var flere grunner til at jeg valgte å søke en stilling i BDO. Gjennom mine fem år på CBS, og særlig under tiden min i Næringslivsutvalget, hadde jeg god kontakt med BDO i forbindelse med arrangementer som Karrieredag og bedriftspresentasjoner. Dette gjorde at jeg ganske raskt fant ut at jeg godt kunne tenke meg en jobb i BDO, særlig fordi jeg lenge hadde tenkt på å jobbe i revisjon. Jeg husker spesielt godt en av mine første bedriftspresentasjoner med BDO da daværende administrerende direktør kom til København for å prate med oss. Det synes jeg var så ufattelig kult, og for meg viser hvor dedikerte og engasjerte de er. Så da muligheten bydde seg, var jeg ikke i tvil om jeg skulle takke ja– jeg ville jo bare jobbe i BDO!

Hvordan har din første tid i BDO vært?
Det har vært kjempespennende! På mange måter veldig utfordrende, men med veldig trygge rammer rundt. Jeg har fått en veldig god fadder som tar godt vare på meg, og blitt tatt veldig godt imot i avdelingen og BDO generelt. I min avdeling er vi 12 nye, og vi utgjør jo dermed en stor del av avdelingen. Alle er nysgjerrige på hvem vi er og hva vi kan. Vi kick-startet det hele med 12 fantastiske dager i Kitzbühel. Det var vanvittig intenst, men på en veldig god måte. Det var en perfekt kombinasjon av faglig arbeid på dagen, og sosialt opplegg på kveldene.

Hvordan er det å jobbe i revisjon?
Dagene går kjempefort! Jeg har virkelig fått en kick-start på revisjonsyrket her. Jeg har vært heldig og vært mye ute hos kunde helt fra start, i tillegg til å delta på kurs og fagfrokoster med jevne mellomrom. Egentlig visste jeg ikke helt hva jeg gikk til da jeg begynte, og må innrømme at jeg ikke forventet så mye variasjon i rollen frem til nå. Jeg har min egen kundeportefølje, og har alt fra store handelskunder, til selskaper innen eiendom og ideelle organisasjoner. Det er dette som er så kult med BDO, jeg får prøve meg på mange ulike bransjer og selskaper, store som små. Jeg opplever også at jeg får mye tillit og ansvar, for eksempel gjennom at jeg møtte kunde allerede på dag tre, og var alene ute hos kunde etter halvannen uke. Utover selve jobben er det selvfølgelig mye sosialt å være med på også, som lønningspils, kakefredager, vinlotteri, gruppefester og fellestreninger.

Hvilke utviklingsmuligheter har du i BDO? Hva ønsker du å gjøre?
Vi har et godt utviklet kursverktøy, og det er mange spennende kurs jeg kan ta. Jeg setter opp min egen utviklingsplan, som gjennomgås sammen med personalansvarlig og de tilpasser det slik at jeg får utvikle meg i den retningen jeg vil på lengre sikt. Om det er mulighet for det, kan jeg delta på andre prosjekter i BDO, også i andre avdelinger, dersom man har kompetanse eller vil lære mer om noe spesielt. Jeg opplever at managerne er dedikerte og interesserte i vår utvikling. De ser meg og tilrettelegger det slik at jeg får jobbe med det jeg synes er spennende.

Hva er det beste med å jobbe i BDO?
Dette høres garantert klisjé ut, men det er i stor grad alle folkene som jobber her. Og det mener jeg! Det er alltid god stemning ute i landskapet, og det smitter over selv om man har en dårlig dag. Det er et ungt og sporty miljø, og det gjør det veldig gøy å være på jobb. Om jeg skal trekke frem noe mer enn menneskene her, så er det mulighetene man har som nyansatt til å bli kastet ut i ting, få nye oppgaver og ansvar. Det er unikt at jeg får møte kunder så fort, det har jeg aldri hørt om tidligere. Jeg tror man får mye større ansvarsområder i BDO enn andre steder, og det er noe jeg setter stor pris på. Stemmen min teller her, og jeg kan være med å bestemme hvordan min egen karriere skal se ut. BDO er fantastisk flinke til å vise at de setter pris på oss, og jeg føler at jeg blir sett blant 1500 ansatte.