Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å gi deg en mer personlig brukeropplevelse. Ved å bruke dette nettstedet godtar du vår bruk av informasjonskapsler. Vennligst les vår PERSONVERNERKLÆRING for mer informasjon om informasjonskapslene vi bruker og hvordan du kan slette eller blokkere dem.

BDO inn som eier av Godt Sagt

10. november 2020

– Sammen skal vi skape det ledende rådgivnings- og revisjonsselskapet i vår region, sier Kåre Rødssæteren i BDO.

BDO Buskerud, med 60 ansatte og hovedkontor i Drammen, går inn som eier i det digitale kommunikasjonsbyrået Godt Sagt.

– Vi er inne i spennende, digitale tider. Når vi nå kjøper oss inn i Godt Sagt er vi sikre på at det vil være positivt både for ansatte og kunder. Sammen blir vi Drammensregionens største rådgivings- og revisjonsmiljø, med et klart mål om å bli regionens foretrukne rådgiver, sier regionleder Kåre Rødssæteren i BDO Buskerud.

 

Bilde av Kåre Rødssæteren og Erik Gabrielsen

Godt Sagt og BDO Buskerud går nå sammen og etablerer regionens største rådgivnings- og revisjonsselskap. På bildet: Regionleder Kåre Rødssæteren i BDO Buskerud (t.h.) og daglig leder Erik Gabrielsen i Godt Sagt.

 

Økende etterspørsel

– Vi har jobbet mot dette i over ett år nå. Samarbeidet vil gi oss tilgang til mange nye og spennende utfordringer, sier daglig leder i Godt Sagt, Erik Gabrielsen. I tillegg vil det gi stor tyngde og høy konkurranseevne, i et marked med økende etterspørsel etter våre felles tjenester, fortsetter han.

 

Vil bidra til omstilling

Han påpeker at pandemien har forsterket det som allerede var en økende etterspørsel etter kvalifiserte, digitale rådgivere. 

– BDO er allerede sterke innenfor revisjon, regnskap, advokattjenester og annen rådgivning. Sammen har vi som mål å tilby et enda bedre og mer mangfoldig spekter av rådgivningstjenester. BDO og Godt Sagt ønsker rett og slett å ta grep for å hjelpe virksomheter i deres omstilling for fremtiden, sier han.

 

Digitale løsninger

Kåre Rødssæteren forteller at BDO ønsker å hjelpe kundene med å optimalisere sine forretningsprosesser, og bekrefter at de sammen med Godt Sagt vil være enda bedre rustet til å håndtere de omstillingsprosessene som norske virksomheter, særlig innenfor SMB-segmentet, vil møte på fremover.

– Vi skal gjøre hverdagen enklere for våre kunder, som opererer i et komplekst landskap der det stilles store krav til omstilling, digitalisering og innovasjon. Gjennom skreddersydde, digitale løsninger og forretningsutvikling vil vi være tett på kundene, både regionalt og nasjonalt, sier Rødssæteren, som understreker at oppkjøpet av Godt Sagt også bidrar til å forsterke BDOs eksisterende digitale tjenestemiljø.

– Kundene våre vil nå kunne få støtte til å forbedre alt fra sine kundereiser gjennom web- og systemutvikling, via brukeroptimalisering og design, til økt synlighet gjennom innholdsproduksjon og digital kommunikasjon, fortsetter han.

 

Optimistiske fremtidsplaner

Til sammen teller det nye Drammenslaget rundt 100 hoder, og samlet har selskapene en årlig omsetning på ca. 120 millioner kroner. Målet til den optimistiske lederduoen er å øke omsetningen til 150 millioner kroner innen 2023. Godt Sagt AS vil bestå som selskap ut 2021, før de fysisk flytter sammen med BDO i Drammen.