Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å gi deg en mer personlig brukeropplevelse. Ved å bruke dette nettstedet godtar du vår bruk av informasjonskapsler. Vennligst les vår PERSONVERNERKLÆRING for mer informasjon om informasjonskapslene vi bruker og hvordan du kan slette eller blokkere dem.

BDO Norge lanserer appen «BDO Reiseregning» i samarbeid med Findity

22. september 2020

Du tenker kanskje at det er begrenset hvor viktig et godt internsystem for utleggsrapportering er? Men appen «BDO Reiseregning» kan spare både bedriftsledere og ansatte for mye unødvendig hodebry. 

- Denne appen vil gjøre hverdagen enklere for både ansatte og ledere, ved å fjerne et klassisk stressmoment i hverdagen. Mange av kundene våre vil garantert merke at «BDO Reiseregning» letter arbeidshverdagen og frigjør tid til andre oppgaver, forklarer supervisor i rådgivnings- og revisjonsselskapet BDO, Hawraz Suleiman. 

BDO har utviklet den nye utleggstjenesten «BDO Reiseregning» for å gjøre det enklere for kundene deres å håndtere tidkrevende utleggsprosesser. 

- Appen tolker informasjonen på regninger og kvitteringer, og tar hensyn til lokale lover og regler i registreringen av denne informasjonen. Dermed kan de ansatte være trygge på at informasjonen de leverer inn er korrekt, og ledere på at alt verifiseres i henhold til gjeldende regelverk, sier Suleiman.

Appen er bygget på utleggshåndteringsplattformen fra Findity og integrert med både Xledger og Visma, for å kunne tilby en skalerbar løsning på tvers av alle ERP-systemer. Den nye løsningen gir BDOs kunder mulighet til å automatisere og effektivisere leveringen og godkjenningen av utlegg i langt større grad enn tidligere. Reiseregninger, utlegg og kjøregodtgjørelser administreres enkelt via en og samme app.

 

Appen gjør store deler av jobben selv

­­­­­­-BDO Reiseregning» automatiserer og forenkler utleggsrapportering, fra innsendelse til ferdig godkjent utlegg. Den gjør store deler av registrerings- og godkjenningsjobben for sluttbrukerne, ved å tolke kvitteringene og gjenkjenne nøkkelinformasjon som kategori, dato, beløp, moms og valuta, forklarer Suleiman.

Mange selskaper befinner seg for tiden i en unntakstilstand, som følge av coronapandemien. For noen er behovet for utleggsadministrasjon fortsatt stort, mens andre virksomheter nå håndterer langt færre utlegg enn normalt. BDO Reiseregning» er klar til tjeneste – enten behovet er umiddelbart eller fremtidig. BDO har samarbeidet med teknologiplattformen Findity i utviklingen av den nye løsningen.

-BDO er en av de største samfunns- og næringslivsaktørene i Norge, og kjenner behovene til norske bedrifter godt. At de anvender teknologien vår er derfor et stort kompliment til plattformen vår og mulighetene som ligger i denne. Nå gleder vi oss til å lansere «BDO Reiseregning» sammen og hjelpe både små og store bedrifter med å forbedre utleggsprosessene sine, sier administrerende direktør i Findity, Patrick Olsson. 

 

Om BDO AS

BDO Norge er et rådgivnings- og revisjonsselskap med over 1 800 ansatte og mer enn 70 kontorer rundt om i landet. Vi har kunder innenfor de fleste områdene av både privat og offentlig sektor. På verdensbasis er BDO til stede i 162 land, og har over 74 000 ansatte. Med en unik nærhet til og forståelse for norsk samfunns- og næringsliv, skaper og sikrer BDO verdier for nasjonale og internasjonale kunder.

 

Om Findity AB

Finditys plattform for utleggsadministrasjon hjelper selskapets partnere med å optimalisere kundenes rapporteringsprosesser i forbindelse med kjøp. Automatisering og digitalisering av rapporteringsprosessen, med kostnadsstyring, medfører både tid spart, mindre hodebry og reduserte administrative kostnader.

 

Ved ønske om ytterligere informasjon:

Hawraz Suleiman, Supervisor i BDO Norge:
+47 45 91 20 87
[email protected]

 

Patrick Olsson, Administrerende direktør i Findity AB:
+46 (0) 73 500 47 91
[email protected]