Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å gi deg en mer personlig brukeropplevelse. Ved å bruke dette nettstedet godtar du vår bruk av informasjonskapsler. Vennligst les vår PERSONVERNERKLÆRING for mer informasjon om informasjonskapslene vi bruker og hvordan du kan slette eller blokkere dem.
  • Boostcom blir større med BDO 

Boostcom blir større med BDO 

18. februar 2020

Med BDO i ryggen har Boostcom vokst seg langt ut over Norges grenser. Det norske selskapet har ambisjoner om å levere de beste digitale løsningene til kjøpesentre og forhandlere over hele verden.
 

Norske Boostcom utvikler blant annet lojalitetsprogrammer, apper, nyhetsbrev og Click&Collect-løsninger. Kombinasjonen av digitale løsninger og fysisk handel skal bidra til at kjøpesentre over hele verden vokser. Boostcom har i underkant av 80 ansatte, hvor 30 personer jobber på selskapets norske kontor. Boostcom begynte å samarbeide med BDO høsten 2017. Siden da har to regnskapsmedarbeidere fra BDO bistått med regnskap, lønn og fakturering. 

 

Krysser landegrenser med BDO

I løpet av tre år har Boostcom utvidet driften til 18 nye markeder. I tillegg til vekst i Europa, har selskapet nå også asiatiske og amerikanske kunder på listen.
- Det er komplisert å vokse i så stor skala på kort tid. For å lykkes med dette har vi vært helt avhengige av kunnskap om juridiske prosesser, momsregistrering og bokføringsregler på ulike kontinenter. BDO har hjulpet oss med å forstå dette, sier Chris Hart, CFO/COO i Boostcom.

 

Felles systemer

Et av målene med å samarbeide med BDO, var å få på plass systemer som kan brukes på tvers av de nye markedene. 
- Jeg hadde selv ideer om hvordan vi kunne gjøre ulike prosesser mer strømlinjeformede. Ta for eksempel fakturering. Jeg så at kunder ønsket mer detaljerte fakturaer, samtidig som at vi i Boostcom ville effektivisere denne prosessen. Jeg delte erfaringene mine med Kristina fra BDO, som satte i gang med å finne løsninger for oss, forteller Chris Hart.

Boostcom har nå tatt i bruk regnskapssystemet Xledger i Europa og USA. På sikt er det ønskelig at dette skal brukes i hele verden.
- BDO har hjulpet oss med å komme i gang med Xledger. Nå skal de bistå oss med å implementere dette i de asiatiske markedene også, forteller Chris Hart. 

 

Stort nettverk 

Kristina Hammer i BDO er Boostcoms kundeansvarlig. Hun har hatt ansvar for den løpende regnskapsleveransen, og bidratt med rådgivning i forbindelse med veksten Boostcom har vært gjennom. 
- Det er veldig spennende å jobbe med Boostcom. De opererer i svært mange land, og vi er glade for å bistå med vår kompetanse innen regnskap og lønn. I tillegg har vårt internasjonale nettverk i BDO vært en viktig ressurs i denne prosessen, sier Kristina Hammer i BDO.

Chris Hart i Boostcom er fornøyd med BDOs kompetanse. 
- Våre samarbeidspartnere i BDO er svært serviceinnstilte, og ikke redde for å ta i et ekstra tak når det trengs. Vi er helt avhengig av kompetansen og nettverket deres for å vokse videre, sier Chris Hart.

 

Her kan du lese mer om regnskapstjenestene i BDO.