Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å gi deg en mer personlig brukeropplevelse. Ved å bruke dette nettstedet godtar du vår bruk av informasjonskapsler. Vennligst les vår PERSONVERNERKLÆRING for mer informasjon om informasjonskapslene vi bruker og hvordan du kan slette eller blokkere dem.
  • Kunder velger BDO for E-commerce

Kunder velger BDO for E-commerce

Frode Midttun , Markeds- og kommunikasjonssjef, SørVest |

31. januar 2020

I sin spede begynnelse var E-commerce enkelt elektronisk salg gjennom nettbutikker. Nå er E-commerce en løsning for bedrifter som ønsker å skape gode brukeropplevelser for sine kunder, gjennom å bruke flere kanaler for salg og kommunikasjon.

Fredrik Nordland (til venstre på bildet) er ansatt for å lede BDOs nye satsing på E-commerce. Han har tidligere jobbet med kjedeledelse, salgsledelse, regnskap og E-commerce i selskaper som Shoplink AS og Fast Solutions AS. Han er en engasjert og blid sørlending med kontor i Kristiansand, men er engasjert i prosjekter også i andre deler av landet. 

 

Integrering av løsninger

- E-commerce er en optimalisering av salg, fullt integrert mot regnskap, lager, logistikk, kassasystemer og betalingsterminaler. En full implementering kan medføre gjennomgang av løsninger for kjøp av varer innenlands og utenlands, transport av varer, automatisering av lager, finansiering av varelager, skattehjelp, strategi for vekst, rapportering, utvikling av nettbutikk og nettsider, og bruk av sosiale medier, sier Fredrik Nordland. 

Gjennom E-commerce bygges det en helhet på tjenester BDO allerede tilbyr, og det kobles inn tjenester fra andre samarbeidspartnere som gjør at BDO kan tilby en integrert løsning. 

Når løsninger integreres kan dette innebære blant annet nettbutikk, regnskap, advokat, rådgivning, lager/logistikk, nettsider og Microsoft 365.

 

Hairconcept AS: Ny kunde på E-commerce

En av våre kunder som har implementert en E-commerceløsning levert fra BDO er Hårdesign A-salong AS, som er morselskap for tre frisørsalonger med 40 ansatte, og grossist Hairconcept AS som selger frisørprodukter. 

Søsknene John Iversen og Marianne Iversen leder familieforetaket, og etter hvert som de vokste seg større ble det behov for å knytte til seg en rådgiver som kunne hjelpe dem med struktur på selskapet, få etablert felles løsninger på tvers av selskapene, og bedre flyt på bestillinger, salg og intern kommunikasjon. 

- Vi hadde flere systemer som ikke snakket sammen, og vi fikk ikke utnyttet systemene vi hadde optimalt. Vi brukte alt for mye tid bak skjermene for å administrere, og vi fikk for liten tid til å lede selskapene. Det ble for tungvint for oss, sier daglig leder John Iversen.

Hairconcept hadde behov for gode råd både for å strukturere selskapene bedre, og for å kunne utnytte systemene sin for å få til en bedre drift av selskapene. 

- Vi fikk god hjelp av Fredrik til å integrere regnskap, bestillinger, ordrebehandling og internkommunikasjon. Dette har gitt oss en bedre organisering av virksomheten, og vi får bedre styring av økonomien, sier John Iversen.

Som leder av frisørsalongkjeden har Marianne Iversen en travel hverdag med 40 frisører ansatt. 

- Jeg kommuniserer bedre og tettere med de ansatte gjennom den nye løsningen. Vi har også en helt annen kontroll på effekten av trafikk på nettsiden og den digitale markedsføringen, sier kjedesjef Marianne Iversen. 

Begge er svært fornøyde med å ha Fredrik Nordland og BDO med på laget. 

- Han skjønner seg på retail, og han gjør det som er best for oss som kunde. Han er en viktig rådgiver for oss, og vi har et tett forhold til Fredrik. Vi ser verdien i å ha en lokal kontaktperson som er tett på, og med en stor organisasjon i ryggen, konkluderer de. 

Dersom du har lyst til å høre mer om E-commerce fra BDO er det bare å ta kontakt med Fredrik Nordland eller din lokale rådgiver i BDO.