HRM-System

HRM-systemet FLEX HRM

Som bedrift forvalter du store mengder personaldata. Med rett personalsystem blir personadministrasjonen enklere, slik at du kan bruke mer tid på kjernevirksomheten din. 

Personaldata håndteres ofte ved hjelp av et sammensurium av manuelle rutiner og systemer med ulike funksjoner. Et HRM-system sikrer trygg oppbevaring av persondata og støtter deg som leder i oppfølgningen av dine ansatte. 

FLEX HRM erstatter manuelle rutiner, samler og strukturerer informasjonen og sørger for at du har all informasjon tilgjengelig på ett sted. Systemet er skybasert og gir deg enkel tilgang fra desktop, mobil og nettbrett. 

Helhetlige HRM-leveranser

BDOs rådgivere har kjernekompetanse innen HR, digitalisering, lønn og regnskap. Derfor kan du som kunde være trygg på at HRM-leveransene er helhetlige, digitale og effektive. Vi har lang erfaring med å bistå kunder innenfor ulike bransjer, og vet hvordan nettopp din bedrift får best mulig utnytte av et HRM-system. Vi hjelper deg å skreddersy løsninger med utgangspunkt i dine behov, så du kan bruke mer tid på kjernevirksomheten din. 

Vi bistår deg gjennom alle stegene i prosessen med nytt HRM-system. Fra kartlegging og teknisk oppsett, opplæring og videre drift – våre rådgivere hjelper deg. Også etter implementeringen har du mulighet for løpende kontakt med våre systemkonsulenter. På den måten kan HRM-systemet fortsette å vokse i takt med din bedrift. 

Vi sikrer at HRM-systemet settes opp i henhold til gjeldende regelverk og dine behov. 

Om du ønsker å bruke FLEX som en helhetsløsning eller til å dekke enkeltbehov velger du ut fra dine behov. Vi har løsningene som forenkler alt fra personaladministrasjon, timeregistrering, reiseregninger og utlegg, til bemanningsplaner. 


Ulike moduler etter behov

Har du behov for en totalløsning eller ønsker du å dekke enkeltbehov? Under finner du mer informasjon om de ulike modulene vi kan hjelpe deg med å sette opp: 

Personal
Personalmodulen sikrer den enkelte leder full kontroll over personaladministrasjonen. Modulen støtter blant annet medarbeidersamtaler og dokumentlagring. Den hjelper deg med organisering av oppgaver knyttet til tiltredelse (onboarding), fratredelse (offboarding), kompetanseoppfølging og lønnsoppgjør. Modulen gir også støtte til digitale avtaler og e-signering. 

Tid
Timeregistrering skal gå raskt og enkelt. I timemodulen kan arbeidstid eller fravær enkelt registreres fra mobil, pc eller stemplingsklokke. Systemet er et moderne, effektivt og fleksibelt verktøy og timeregistreringen, og du velger selv hvordan dine ansatte skal rapportere sin tid. Timer kan føres på prosjekter, og gir mulighet for å følge opp budsjetter. Modulen gir også mange muligheter for automatikk i timeføringen, blant annet ved å automatisk legge overtid eller timer til en fleksitidskonto. 

Reise
Reiseregninger og utlegg føres raskt og enkelt via mobil, nettbrett eller PC. Programmet regner automatisk ut refusjon og kostgodtgjørelse. Ledere godkjenner, og refusjonen utbetales til dine ansatte. Reisemodulen kan integreres med blant annet Eurocard, spore reiseruter via GPS for kilometergodtgjørelse og kvitteringer kan skannes direkte til systemet.

Plan
Sørg for at virksomheten alltid er tilstrekkelig bemannet. Plan gir et fullt overblikk over bemanningsplanleggingen. Den gjør det enkelt å følge opp manglende bemanning på skift ved fravær, eller oversikt over ansatte som kan kontaktes ved behov for ekstra bemanning i perioder. Du kan planlegge arbeidsskift for dine ansatte, eller la systemet gjøre jobben for deg automatisk. Det er også mulig å beregne kostnaden for de ansatte. 

Ta kontakt  

Har du noen spørsmål eller ønsker å vite mer om FLEX HRM? Våre rådgivere står klare til å svare på det du måtte lure på.

Kontaktpersoner:

Kontakt oss

Har du spørsmål eller ønsker du en uforpliktende samtale med en av oss? Ta kontakt ved å fylle ut skjemaet under og vi kommer tilbake til deg innen kort tid. 

Nysgjerrig på mulighetene i BDO?
Les mer om våre kompetanseområder, karrieremuligheter og ledige stillinger.

Drøm det. Gjør det.