Stø AS velger BDO som ekstern varslingspartner

Selskapet bak BankID og BankAxept har inngått avtale med BDO Norge om levering av varslingsløsninger.

Marius Fein, partner og ansvarlig for BDOs varslings- og granskningstjenester.

Stø AS har valgt BDO Norge som leverandør av ekstern varslingstjeneste. Tjenesten skal legge til rette for trygg og effektiv håndtering av varsler fra både ansatte og eksterne parter.

– Stø er et fremtidsrettet og samfunnskritisk selskap, og denne avtalen gir dem de nødvendige verktøyene for å lykkes med varsling og etterlevelse i praksis, sier Marius Fein, Partner og ansvarlig for BDOs varslings- og granskningstjenester.

Avtalen innebærer at BDO får ansvar for å motta og håndtere henvendelser om mulige kritikkverdige forhold, inkludert mistanke om hvitvasking. Varslingskanalen fungerer som et sikkert og effektivt verktøy for å si ifra om forhold som kan være i strid med lover, interne retningslinjer eller etiske standarder.

- Dette kan være forhold som for eksempel trakassering, diskriminering eller andre uakseptable handlinger, sier Fein. BDO-partneren forteller at målet er å sikre at alle varsler blir tatt på alvor og behandlet på en trygg, profesjonell og forsvarlig måte.

Stø, tidligere kjent som BankID BankAxept, håndterer store mengder sensitiv info, og Fein understreker viktigheten av å ha velfungerende varslingssystem i virksomheter som leverer tillitssensitive tjenester.

– Nær sagt alle nordmenn er i kontakt med Stø sine tjenester. Da er det ekstra viktig at rutiner og trygge rammer er på plass. Nå starter vi samarbeidet med mål om å bli godt kjent. Målet er at det skal være trygt å varsle – enten man er ansatt, kunde eller samarbeidspartner av Stø, avslutter varslings- og granskingseksperten.