Active Brands utvider samarbeidet med BDO

Active Brands utvider samarbeidet med BDO

Med ansatte i flere land var Active Brands på utkikk etter et HR-system og tok kontakt med BDO. – Vi startet med prosjektet i november og var ferdig i utgangen av januar, så dette har både vært effektiv og bra.

Accounting Manager i Active Brands, Monica Wexelsen-Freihow, Senior Associate i BDO Business Services, Sigrid Tonning Buch og CFO i Active Brands, Wilhelm Matheson.

- Det har vært en bra reise fra at vi hadde en halvfullstendig non-compliant excel-fil, som vi fikk satt inn i et system som faktisk fungerer. Så vi er utrolig fornøyde, sier CFO i Active Brands, Wilhelm Matheson. 

Active Brands er et raskt voksende konsern med mange sportsklærmerker i porteføljen, og består i dag av Kari Traa, Dæhlie, Sweet Protection, Johaug, Bula, Åsnes og Vossatasser. Hovedkontoret er lokalisert i Oslo med satelittkontorer i Denver, Shanghai, Gøteborg, Helsinki, København, Voss og Trysil. 

- Hjulpet i gang

Samarbeidet med BDO startet allerede i fjor, da BDO gikk inn som en helhetlig lønnsleverandør som kan levere tjenester som favner alle deres ansatte i ulike land. 

- Deres kompetanse på både lønn og utland, i tillegg til advokater som har ekspertise på EXPAT har vært veldig viktig for oss. Da vi så at BDO også kan tilby HR-system, var det naturlig å ta kontakt for å samarbeide også her, sier Accounting Manager i Active Brands, Monica Wexelsen-Freihow. 

Prosjektet med BDO var i gang i november og Wexelsen-Freihow trekker frem at de har hatt et godt samarbeid med Senior Associate i Business Services, Sigrid Tonning Buch. 

- I januar fikk vi Sigrid inn 60 prosent som en HR-ressurs, og alt har gått veldig fort. BDO var raske og kunne stille med en ressurs på kort varsel, og vi er veldig glade for at vi har hatt Sigrid som har hjulpet oss i gang, sier Monica. 

- Et system som fungerer

Sigrid trekker på sin side frem at det har vært viktig for BDO med en helhetlig leveranse, og at endringsledelse har vært i fokus. 

- BDO har bistått i selve endringen og overgangen til systemet, i tillegg til teknisk systemoppsett, sier Sigrid. 

Det viktigste har for begge parter vært at alt skal fungere, og Monica er fornøyd med prosessen:

- At ting skulle opp og stå og faktisk fungerer var selvfølgelig det viktigste for oss, og det har det absolutt gjort. Hovedfokuset var å få sikret masterdata, og så har det kommet add-ons i bølge av at det har fungert. Vi har fått inn mer enn vi har trengt i planen og har også fått det til innenfor tidsrommet og budsjettet, sier Monica. 

- Vi har levert et system som kan utvides med mer funksjonalitet etter behov, men vår prioritet er alltid å sikre en grundig implementering, og at systemet blir stablet på riktig måte etter en utrulleringsplan, avslutter Sigrid.