Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å gi deg en mer personlig brukeropplevelse. Ved å bruke dette nettstedet godtar du vår bruk av informasjonskapsler. Vennligst les vår PERSONVERNERKLÆRING for mer informasjon om informasjonskapslene vi bruker og hvordan du kan slette eller blokkere dem.
  • Hva er Business
    Analytics?

Business Analytics er mer relevant enn noen gang 

For å ta bedre avgjørelser, identifisere potensielle problemer og drive lønnsom butikk, trenger du metoder og verktøy for å gjøre dataene dine om til praktisk innsikt. Vet du for eksempel hvilke varer eller tjenester du har best fortjeneste på? Eller har du betryggende oversikt over likviditeten i selskapet ditt?


I en jungel av begreper er det lett å gå seg vill

Det kan være vanskelig å forstå hvor man skal starte for å få bedre kontroll på virksomheten og det blir ikke noe enklere i en jungel av tekniske begreper som Business Intelligence (BI), Artificial Intelligence (AI), maskinlæring og Data Science (DS). Felles for disse begrepene er likevel at de alle kan være ledd i prosesser som skaper verdi av dataen din og at de er en naturlig del av paraplyen vi kaller Business Analytics (BA).


Fortid, nåtid og fremtid

Ved å strukturere og samle data på ett sted (DS), kan man benytte moderne teknologi (f.eks. AI) til å øke verdien av dataen. Deretter skapes økt innsikt ved å gjøre dataen lett tilgjengelig i intuitive verktøy (BI). Det er dette Business Analytics handler om. Gode BA-løsninger kan på denne måten sette deg i bedre stand til å forstå hva som har skjedd og hvorfor, og ikke minst gi deg et grunnlag for å mene noe om hva som kommer til å skje i fremtiden.


Business Analytics – kort forklart:

 

 

Ta kontakt

Har du spørsmål eller ønsker du en uforpliktende samtale med en av våre rådgivere? Da må du gjerne ta kontakt med oss via skjemaet under og du vil høre fra oss innen kort tid.

Enter security code:
 Security code