CRM-system

Maksimert kundeverdi: Den strategiske effekten av CRM-løsninger

Et Customer Relationship Management (CRM)-system er et kraftig verktøy som kan utnyttes til å administrere og analysere dine kundeinteraksjoner gjennom hele livssyklusen. Fra å forbedre kunderelasjoner, til å optimalisere interne prosesser og drive inntektsvekst, er et godt implementert CRM-system en uvurderlig ressurs i dagens konkurranseutsatte forretningslandskap.

 

BDO hjelper deg med valg av CRM-system

Våre digitale rådgivere hjelper deg med valg av riktig CRM-system skreddersydd til din bedrift. Vi gir råd om hvordan systemet kan settes opp for å dekke dagens behov og fremtidige ambisjoner.

  • Vi har god oversikt over CRM-systemene på markedet 
  • Vi har mye erfaring med å utarbeide kravspesifikasjoner for behov i CRM-systemet
  • Vi hjelper deg og din bedrift til å avdekke hvilken funksjonalitet dere må ha, hvilken funksjonalitet det hadde vært fint å ha, og hvilken funksjonalitet som kan dekkes av et annet system
  • Vi er opptatt av å se helheten, og ser dermed alltid CRM-systemet i sammenheng med resten av deres systemlandskap
     


Salg, kundeservice og markedsføring

Et CRM-system sentraliserer kundedata og kan gi en omfattende oversikt over hver kundes historie, preferanser og interaksjoner med selskapet. Denne sentraliserte databasen gjør det mulig for bedrifter å forstå kundene sine bedre, skreddersy markedsføringsstrategier og tilpasse kommunikasjonen. Sanntidstilgang til kundedata lar i tillegg salgsteam identifisere muligheter for oppsalg og kryssalg, øke inntektene og maksimere livstidsverdien til kundene dine.  Ved å ha en 360-graders oversikt over kundeinformasjon, kan bedrifter forutse behov, løse problemer raskt og bygge sterkere, langvarige relasjoner.  
 
CRM-systemer spiller også  en sentral rolle dersom bedriften din ønsker å forbedre sin kundeservice. Ved å ha kundedata organisert og lett tilgjengelig, kan serviceteam svare på forespørsler mer effektivt, håndtere bekymringer proaktivt og levere en personlig kundeopplevelse. 
 
I tillegg til salg og kundeservice, muliggjør CRM-systemer målrettede kampanjer basert på kundenes preferanser og atferd. Denne målrettede tilnærmingen øker ikke bare effektiviteten til markedsføringstiltak, men optimaliserer også markedsføringsbudsjettene. Bedrifter kan spore suksessen til kampanjene sine, analysere kunderesponser og ta datadrevne beslutninger for å avgrense strategiene sine for bedre resultater.
 

Samarbeid på tvers av organisasjonen

Et godt CRM-system legger til rette for effektiv kommunikasjon og samarbeid mellom interne team. Salgs-, markedsførings- og kundeserviceavdelinger kan sømløst dele informasjon og sikre at alle har relevante kundedata og er omforent om aktivitetene som skal gjennomføres . Dette samarbeidet effektiviserer prosesser, reduserer redundanser   og forbedrer den generelle produktiviteten. 
 
 

Kontaktpersoner

Har du spørsmål eller ønsker et uforpliktende møte med en av våre CRM-rådgivere:

Kontakt oss

Har du spørsmål eller ønsker du en uforpliktende samtale med en av oss? Ta kontakt ved å fylle ut skjemaet under og vi kommer tilbake til deg innen kort tid. 

Nysgjerrig på mulighetene i BDO?
Les mer om våre kompetanseområder, karrieremuligheter og ledige stillinger.

Drøm det. Gjør det.